Estudiants del grau en enginyeria física experimentaran amb muons a l'estratosfera

Un equip d'estudiants del grau en enginyeria física, del CFIS i altres titulacions, participen al programa sueco-alemany REXUS/BEXUS que permet als estudiants d'arreu d'Europa dur a terme experiments en coets i globus estratosfèrics, respectivament.

El seu projecte, CADMUS (Cloud chamber for high Altitude Detection of Muons Under Special relativity effects), pretén dissenyar i construir un detector de partícules: una cambra de boira, per detectar partícules elementals, en especial, els muons i calcular-ne el temps mitjà de la seva vida. Per fer-ho gravaran les traces dels muons i en quantificaran el seu flux durant tota fase d'ascens del globus. Un cop tinguin els resultats els compararan amb aquells que s'esperarien a nivell clàssic i a nivell relativista.

CADMUS és un projecte interdisciplinari que abraça des de la Física de Partícules fins a la Relativitat Especial. Amb el suport de les agències Espacials sueca (SNBS) i alemanya (DLR), i en col·laboració amb l'Agència Espacial Europea (ESA); el estudiants han de desenvolupar des de l'inici fins a la completa publicació dels seus resultats un projecte científic i d'enginyeria orientat al món de l'espai.

Tot plegat, en un context d'aprenentatge i treball en equip, on s'han d'afrontar diferents reptes, entre d'altres el d'aconseguir finançament. És per això que estan a punt de iniciar una campanya de micromecenatge. Hi podreu contribuir ben aviat. Estigueu atents a les seves xarxes socials i el seu web !