Mor Pere Mir, el gran mecenes de la ciència a Catalunya

Ha mort Pere Mir, gran mecenes de la ciència a Catalunya.

Amb les seves donacions a través de la Fundació Cellex (el secret millor guardat de la ciència catalana) va ser clau per a la creació d'institucions científiques de prestigi internacional com l'Institut de Ciències Fotòniques (ICFO), l'Institut de Oncología de Vall d’Hebron (VHIO) i l'Institut d’Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer (IDIBAPS) de l'Hospital Clínic amb el nou Centre de Recerca Biomèdica Cellex. Aquesta fundació també patrocina el Centre de Formació Interdisciplinària Superior (CFIS) de la UPC que ofereix la possibilitat de cursar dues carreres simultànies a alumnes d'altes capacitats, i el programa Cims-Cellex destinat a alumnes que cursen un batxillerat internacional amb un alt nivell de matemàtiques.

Moltes gràcies Pere.

Vegeu la notícia a La Vanguardia, El Periodico, Ara.