Conferència: Una visió microscòpica de la coherència quàntica

Quan?

21/02/2018 de 19:00 a 20:30 (Europe/Madrid / UTC100)

On?

Afegiu l'esdeveniment al calendari

iCal

El dimecres 21 de febrer a les 19:00, el Dr. Jordi Bornat, professor del grau en enginyeria física, farà la conferència titulada "Una visió microscòpica de la coherència quàntica" dins del cicle Física Oberta de la Societat Catalana de Física, a la Sala Nicolau d’Olwer de l'Institut d’Estudis Catalans (Carrer del Carme 47, Barcelona).

Resum

Després de més de cent anys de l’establiment de les seves bases, la Mecànica Quàntica ens continua sorprenent. Avui en dia estem vivint un renaixement del que aquesta teoria significa i de les seves possibles aplicacions en el món tecnològic. La Mecànica Quàntica regeix el món microscòpic i en algunes circumstàncies es manifesta en el món macroscòpic produint efectes coherents que ens fascinen perquè van en contra de les nostres intuïcions. Exemples característics en són la superfluïdesa, la superconductivitat i la condensació de Bose-Einstein. Tots aquests fenòmens són observats quotidianament en molts laboratoris d’arreu.En aquesta xerrada en donarem una visió més microscòpica dels seus orígens i veurem com l’ús de potents eines de simulació numèrica ens pot ajudar a entendre aquests fenòmens i tenir-ne una imatge més entenedora.