Micromecenatge per als caçamuons

27/05/2017 a 10:00 fins a 10/06/2017 a 23:59 (Europe/Madrid / UTC200)

Un equip d'estudiants d'enginyeria física de l'ETSETB, el CFIS i l'EETAC, participen al programa suec-alemany REXUS/BEXUS que permet a estudiants d'arreu d'Europa dur a terme experiments en coets i globus estratosfèrics, respectivament (vídeo del projecte CADMUS)

El seu projecte, CADMUS (Cloud chamber for high Altitude Detection of Muons Under Special relativity effects), pretén dissenyar i construir un detector de partícules (una cambra de boira), per detectar muons, i calcular el seu temps de vida mitjà. Per fer-ho gravaran les traces dels muons i en quantificaran el seu flux durant tota fase d'ascens del globus. Un cop tinguin els resultats els compararan amb aquells que s'esperarien a nivell clàssic i a nivell relativista.

Per a més informació cliqueu aquí.

Aquest projecte compta amb el suport de les agències Espacials sueca (SNSB) i alemanya (DLR), i en col·laboració amb l'Agència Espacial Europea (ESA), així com de la Universitat Politècnica de Catalunya i dels seus investigadors punters. I entre tots els reptes que comporta, també cal comptar-hi el d'aconseguir finançament. És per això que han iniciat una campanya de micromecenatge. Hi podeu contribuir fins al 10 de juny a http://igg.me/at/gocadmus.

Animeu-vos a donar-los el vostre granet de sorra!