Preguntes freqüents el primer curs

Tornar a totes les Preguntes Freqüents

Què és la Fase Inicial de 1r?

És el bloc curricular de les 10 assignatures del primer curs del Pla d'Estudis del Grau en Enginyeria Física.

Què vol dir que una assignatura és compensable?

Familiarment, s'anomena compensable a una assignatura suspesa amb una nota igual o superior 4.

S'anomena així perquè a l'avaluació curricular de la Fase Inicial es pot declarar aprovada amb un 5 sempre que la nota mitjana de la Fase Inicial sigui igual o superior a 5.

Així, si a la Fase Inicial se superen totes les assignatures excepte una compensable, la Comissi d'Avaluació la pot compensar.

A més a més, si se suspèn una assignatura amb un a nota igual o superior 4, i en avaluacions posteriors obté una nota inferior, ja sigui en un examen extraordinari o al repetir una assignatura, es manté la més alta.

Què són els exàmens extraordinaris?

Si no se supera una assignatura, ja sigui del quadrimestre de tardor o primavera, al final del curs es pot fer un examen extraordinari per intentar superar-la.

Només poden fer l'examen extraordinari d'una assignatura els estudiants que no l'han superat.

Si s'ha suspès una assignatura amb una nota igual o superior 4 (compensable) i a l'examen extraordinari s'obté una nota inferior, és manté la més alta (vegeu la pregunta sobre l'Avaluació Curricular).

Què és l'Avaluació Curricular de la Fase Inicial de 1r?

Una vegada cursades totes les assignatures de la Fase Inicial de 1r, abans de la matricula per a cada quadrimestre, la Comissió d'Avaluació Curricular (CAC) de l'ETSETB, prèviament assessorada per la Comissió Consultiva per a l'Avaluació Curricular al Grau en Enginyeria Física (CCAC-GEF), determina si un estudiant l'ha superat o no.

La Fase Inicial de 1r se supera quan s'han superat les 10 assignatures que la integren.

La CAC, per tal de permetre que un estudiant superi la Fase Inicial, pot declarar aprovada amb un 5 alguna assignatura suspesa amb una nota igual o superior a 4 (compensable), sempre que la nota mitjana del bloc sigui igual o superior a 5.

És cert que, si el primer curs no aprovo dues assignatures, no podré continuar els estudis?

Sí.

Si el primer curs, després dels exàmens extraordinaris, no aproves com a mínim dues assignatures, seràs exclòs dels estudis d'enginyeria física.

És cert que, si no supero el primer curs en dos anys, no podré continuar els estudis?

Sí.

Si després de fer dos cursos no superes la Fase Inicial de 1r (un cop feta l'avaluació curricular corresponent), seràs exclòs dels estudis d'enginyeria física.

Si no he superat la Fase Inicial de 1r, em puc matricular d'alguna assignatura del segon curs del pla d'estudis?

En segons quines circumstàncies, sí.

Si el primer any acadèmic no superes la Fase Inicial de 1r, el segon any acadèmic t'has de matricular de totes les assignatures que tinguis pendents en aquesta fase. Si en fer-ho, el nombre d'assignatures matriculades per quadrimestre és inferior a 5 assignatures, pots completar la matrícula (però no és obligatori) amb algunes assignatures de segon curs fins a un màxim total de 5 per quadrimestre.

Tot i així, si no passes al següent curs amb tot aprovat, abans de matricular-te, entrevista't amb el Cap d'Estudis (enginyeria.fisicaupc.edu) per veure quina és la millor manera d'enfocar els estudis.

Com m'he de matricular?

Com s'indica a l'apartat Matrícula d'aquest web, els estudiants que no sou nous us heu de matricular online des d'e-secretaria  en les dates i horaris que s'indicaran a la Secretaria Oberta del web de l'Escola Tècnica d'Enginyeria de Telecomunicacions de Barcelona (ETSETB).

Per a més informació cliqueu aquí.