Matrícula de juliol

El dimecres 24 de juliol de 2024 entre les 10:00 i les 23:59, els estudiants que no sou nous us heu de matricular al quadrimestre de tardor del curs 2024-25

Ho heu de fer des d'e-secretaria a partir de l'hora indicada a l'apartat Matrícula > Condicions de matrícula.

Per a qualsevol problema relacionat amb la matrícula us heu d'adreçar a e-secretaria a l'opció de "tràmits relacionats amb la matrícula". També podeu contactar amb Secretaria Acadèmica enviant un missatge a secretaria.etsetbupc.edu

Us heu de matricular de les assignatures que voleu fer durant el quadrimestre de tardor del següent curs, i que al pla d'estudis corresponen a un quadrimestre imparell (Q1, Q3, Q5 i Q7, o nA), amb l'excepció del TFG al Q8 (4B) que també el podeu triar si és el cas.

Abans de matricular-vos, mireu-vos les preguntes freqüents que us podeu fer a 1r, a 2n i 3r, i a 4t sobre les optatives i el TFG, així com les respostes a les preguntes següents:

Altres dates rellevants (del Calendari de Tràmits Acadèmics del GEF)

Què és l'Avaluació Curricular ?

Una vegada cursades les 10 assignatures de 1r (bloc curricular de la Fase Inicial), o les 10 de 2n o de 3r (blocs curriculars de les Fases Obligatòries de 2n o 3r), abans de la matricula per a cada quadrimestre, la Comissió d'Avaluació Curricular (CAC) de l'ETSETB, prèviament assessorada per la Comissió Consultiva per a l'Avaluació Curricular al Grau en Enginyeria Física (CCAC-GEF), determina si un estudiant supera una Fase o no.

Una Fase se supera quan s'han superat les 10 assignatures que la integren.

La CAC, per tal de permetre que un estudiant superi una Fase, pot declarar aprovada amb un 5 alguna assignatura de la Fase suspesa amb una nota igual o superior a 4 (compensable), sempre que la nota mitjana del bloc de la Fase sigui igual o superior a 5.

L'Avaluació Curricular es realitza per defecte a tots els estudiants, sense necessitat de fer cap tràmit previ, ni sol·licitar que es compensi una assignatura.

L'endemà de l'Avaluació Curricular podreu consultar a l'expedient si us han compensat alguna assignatura.

Si el primer any no heu superat el mínim de dues assignatures de 1r,
o el segon any no heu superat totes les assignatures de la Fase Inicial de 1r,
sereu declarats No Aptes de 1r any o de la Fase Inicial, la qual cosa vol dir que sereu exclosos dels estudis del Grau en Enginyeria Física. En aquest cas, l'endemà de l'Avaluació Curricular rebreu un missatge en el qual se us informarà que heu estat exclosos del grau.

Ara bé, si podeu justificar que el primer o segon any no heu assolit el rendiment mínim per raons extra acadèmiques, podreu sol·licitar la Continuïtat d'Estudis des d'e-secretaria en els terminis establerts al Calendari de Tràmits Acadèmics del GEF. Una vegada feta la sol·licitud, haureu d'aportar la documentació que acrediti la vostra justificació a la Seu Electrònica UPC. Aportació de documentació requerida per tràmits acadèmics.

Si teniu suspesa alguna assignatura de 1r (després de l'Avaluació Curricular), per al proper curs us heu de matricular de totes les que heu suspès. La matrícula la podeu ampliar amb algunes assignatures de segon curs fins a un màxim total de 5 per quadrimestre.
En aquest cas, és aconsellable que abans de matricular-vos us entrevisteu amb el cap d'estudis per veure quina és la millor manera d'enfocar els estudis.

Si heu aprovat totes les assignatures de 1r (després de l'Avaluació Curricular), i comenceu o esteu fent els blocs curriculars de la Fase Obligatòria de 2n i/o de 3r, us he de matricular, si és el cas, de totes les assignatures que tingueu suspeses d'aquests blocs, amb l'excepció que segueix. Entre el quadrimestres de tardor i el de primavera del proper curs podeu triar no matricular una, i només una, assignatura amb una nota igual o superior a 4 (compensable) per bloc curricular.
D'altra banda podeu matricular fins a un màxim de 6 assignatures per quadrimestre. Abans de fer-ho, però, comenteu-ho amb el cap d'estudis, perquè el  més aconsellable és matricular com a màxim 5 assignatures per quadrimestre (que tinguin horaris compatibles).

Si voleu matricular com optativa alguna assignatura d'un altre grau, ja sigui una de les 6 optatives de tipus 2 que són dels graus TIC de l'ETSETB, o d'un dels blocs de les optatives de tipus 3 que són complementàries o d'anivellament d'algun Màster de la UPC, ho heu de sol·licitar prèviament des d'e-secretaria (Instàncies > Sol·licituds > Altres > Àmbit: Altres) en els terminis establerts al Calendari de Tràmits Acadèmics del GEF per tal que es puguin fer els tràmits previs.
L'opció de matricular-vos en aquestes assignatures no està garantida perquè el nombre d'estudiants pot estar limitat i tenen preferència els que fan el grau al qual pertany l'assignatura. Per aquesta raó, el més probable és que el dia de la matrícula no sabreu si us hi podreu matricular o no. En aquest cas, matriculeu-vos de les optatives especifiques del GEF que faríeu si no en poguéssiu fer cap d'un altre grau. I, si més endavant us confirmen que podeu fer assignatures d'un altre grau, podreu modificar la matricula durant la primera quinzena de setembre (en els terminis establerts al Calendari de Tràmits Acadèmics del GEF) i substituir les del GEF que correspongui per les de l'altre grau .

Si us heu de matricular del TFG, l'heu d'haver inscrit prèviament seguint les passes que s'expliquen a Què ha de saber un estudiant abans de fer el TFG?

Tornar a Matrícula